cel, Planowanie, organizowanie, plor, planowanie i organizacja, organizacja czasu, zarządzanie sobą w czasie, inspirowanie, rozmyślanie, posiadanie, kontemplacja, kalkulowanie, obliczanie szans, ustalanie, proces, plan działania, sukces, start, działanie, organizowany, dopasowywanie, podporządkowywanie, tworzenie, robienie, urządzanie, zakładanie, dobór, dyrygować, królować, kierować, panować, sprawować kontrolę, wodzić prym, faza, chwila, czas, etap, cykl, okres, period,planowanie, plor, planowanie i organizacja

ORGANIZACJA

Organizacja: organizowanie jest procesem porządkowania , przydzielania, a także koordynowania działań. Składa się z etapów, które następują po sobie, często są od siebie uzależnione.

Zorganizowanie się to ustalenie zakresu pracy. To wytyczenie czynności, które są warunkiem realizacji celu.

Organizowanie to również: dzielenie zadań. Zadania całościowe  dzielimy na czynności szczegółowe – w imię zasady od ogółu do szczegółu.

 

Organizowanie to jedna z 4 funkcji  procesu zarządzania obok planowania, motywowania i kontrolowania.

cel, Planowanie, organizowanie, plor, planowanie i organizacja, organizacja czasu, zarządzanie sobą w czasie, inspirowanie, rozmyślanie, posiadanie, kontemplacja, kalkulowanie, obliczanie szans, ustalanie, proces, plan działania, sukces, start, działanie, organizowany, dopasowywanie, podporządkowywanie, tworzenie, robienie, urządzanie, zakładanie, dobór, dyrygować, królować, kierować, panować, sprawować kontrolę, wodzić prym, faza, chwila, czas, etap, cykl, okres, period,planowanie, plor, planowanie i organizacja

Aby dobrze się zorganizować należy:

  1. Ustalić ogół pracy do wykonania, osiągnięcia określonego celu
  2. Podzielić czynności aby ich realizacja była możliwa do wykonania
  3. Koordynować pracę
  4. Sprawdzać skuteczność
  5. Wprowadzać poprawki – w miarę potrzeb, aby utrzymać lub zwiększyć skuteczność.

ZORGANIZOWANYM BYĆ

5 powodów dlaczego warto być zorganizowanym

  1. Człowiek zorganizowany posiada więcej czasu dla siebie i dla najbliższych
  2. Zorganizowanie =Więcej Energii
  3. Człowiek zorganizowany mniej się stresuje
  4. Człowiek zorganizowany łatwiej określa priorytety
  5. Wzrasta pewność siebie!

cel, Planowanie, organizowanie, plor, planowanie i organizacja, organizacja czasu, zarządzanie sobą w czasie, inspirowanie, rozmyślanie, posiadanie, kontemplacja, kalkulowanie, obliczanie szans, ustalanie, proces, plan działania, sukces, start, działanie, organizowany, dopasowywanie, podporządkowywanie, tworzenie, robienie, urządzanie, zakładanie, dobór, dyrygować, królować, kierować, panować, sprawować kontrolę, wodzić prym, faza, chwila, czas, etap, cykl, okres, period,planowanie, plor, planowanie i organizacja

WSKAZÓWKI:

⇒  Rób notatki

Używaj przypominaczy

Budzik, minutnik, alarm

Pożegnaj się z bałaganem

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *