7 KROKÓW DOBREGO PLANOWANIA

Poniżej 7 standardowych kroków planowania, które pomogą każdemu w lepszej organizacji pracy.

1. Stwórz hierarchię swoich celów’

Jako że większość z nas posiada jakiś cel w życiu, a nawet kilka, należy zadbać o ich hierarchię – CZEMU? Ponieważ, musimy wiedzieć co jest dla nas w danym momencie najważniejsze a takowa hierarchia nam to uzmysłowi.

2. Pomyśl o problemach które mogą się pojawić

Problemy zawsze był, są i będą, ale od nas zależy jak na nie będziemy reagować . Mogą stać się dla nas końcem świata lub zaledwie wyzwaniem.

3. Poszukaj możliwych rozwiązań

7 KROKÓW DOBREGO PLANOWANIA ,organizacja czasu,efektywne zarzadzanie czasem kluczem do lepszej jakosci życia, TECHNIKI, ZARZĄDZANIE, CZAS proces, cel, Planowanie, organizowanie, plor, planowanie i organizacja, organizacja czasu, zarządzanie sobą w czasie, inspirowanie, rozmyślanie, posiadanie, kontemplacja, kalkulowanie, obliczanie szans, ustalanie, proces, plan działania, sukces, start, działanie, organizowany, dopasowywanie, podporządkowywanie, tworzenie, robienie, urządzanie, zakładanie, dobór, dyrygować, królować, kierować, panować, sprawować kontrolę, wodzić prym, faza, chwila, czas, etap, cykl, okres, period,planowanie, plor, planowanie i organizacja, efektywne zarządzanie czasem, CYTATY, 7 złotych zasad zarządzania czasem,rozwiązanie

Poszukiwanie rozwiązań to dobry sposób aby  nie stać w miejscu a zainwestować w swój rozwój. Każde nowe rozwiązanie może stać się lepszą opcją która nas spotkała.

4. Oceń te rozwiązania uwzględniając wady i zalety

Wybór określonego rozwiązania musi uwzględniać jakie to rozwiązanie ma wady i zalety. Oczywiście wybór powinien paść na to rozwiązanie gdzie jest więcej zalet – ale uwaga warto skrupulatnie to przemyśleć bo czasem tak gdzie się nie spodziewamy jest większy potencjał.

5. Wybierz jedno rozwiązanie

Musisz zdecydować się na konkret. Niestety nie wchodzi w grę wybór i tego i tego – musimy nauczyć się być odpowiedzialni za podjętą decyzję.

6. Zaplanuj poszczególne etapy wdrażając rozwiązanie

Mamy rozwiązanie – super – teraz rozkładamy je na czynniki pierwsze i gdybamy co kiedy trzeba zrobić. Każdy etap dokładnie trzeba przemyśleć. Tylko tak uchronimy się przed pomyłkami.

7. Kontroluj sposób realizacji celu.

Punkt ostatni a tak samo ważny co pierwszy. Jeśli ominiemy monitoring  realizacji naszego celu może się okazać ze zapomnieliśmy czegoś wykonać i niestety ale przepadnie bo na czas nie zdążymy tego rozwiązać. Właśnie po to kontroluje się swoje poczynania, żeby znaleźć ewentualne luki czy niedociągnięcia.

 

Zawsze planuj odpowiednią ilość czasu na określone zadanie! Unikniesz stresu, który jest  tak nie korzystny.

Aby efektownie realizować cele – nie pracuj pod presją czasu

Planowanie = recepta na osiąganie sukcesu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *