Zasady, reguły, planowanie

      Tak jak każda dziedzina, również  i planowanie posiada kluczowe zasady bez których ciężko będzie doprowadzić proces do końca. Będzie nawet trudno go zacząć bez odpowiednich narzędzi, które są niemal niezbędne w tym procesie.

zasady, reguły, proces, cel, Planowanie, organizowanie, plor, planowanie i organizacja, organizacja czasu, zarządzanie sobą w czasie, inspirowanie, rozmyślanie, posiadanie, kontemplacja, kalkulowanie, obliczanie szans, ustalanie, proces, plan działania, sukces, start, działanie, organizowany, dopasowywanie, podporządkowywanie, tworzenie, robienie, urządzanie, zakładanie, dobór, dyrygować, królować, kierować, panować, sprawować kontrolę, wodzić prym, faza, chwila, czas, etap, cykl, okres, period,planowanie, plor, planowanie i organizacja

 

4 ZASADY PLANOWANIA CZASU

Przedstawię 4 zasady, które są dość ważne a bez których raczej nie ma co rozpoczynać planowania.

1. Zapisuj wszystkie plany

Najważniejsza z zasada! Wszystko zapisuj w notesie. Ludzka pamięć jest zawodna, jeśli czegoś nie zapiszesz, zapomnisz, uleci z pamięci i już nie powróci. Zapisanie planów pozwala  dodatkowo lepiej skoncentrować się na pracy co zwiększa prawdopodobieństwo osiągniecia lepszych rezultatów.

2. Używaj kalendarza

Kalendarz to niezbędna rzecz przy planowaniu. Zapisuj w nim wszystkie plany, które są już realizowane, są w trakcie bądź dopiero mają się rozpocząć

Kalendarz zawsze nos ze sobą – da to możliwość na bieżąco dopisywać nowe zadania do wykonania.

Dobrym pomysłem jest w kalendarzu rezerwować czas na odpoczynek. Patrząc w kalendarz wiesz kiedy jest czas tylko dla ciebie i milej ci mija czas.

kalendarz, cel, Planowanie, organizowanie, plor, planowanie i organizacja, organizacja czasu, zarządzanie sobą w czasie, inspirowanie, rozmyślanie, posiadanie, kontemplacja, kalkulowanie, obliczanie szans, ustalanie, proces, plan działania, sukces, start, działanie, organizowany, dopasowywanie, podporządkowywanie, tworzenie, robienie, urządzanie, zakładanie, dobór, dyrygować, królować, kierować, panować, sprawować kontrolę, wodzić prym, faza, chwila, czas, etap, cykl, okres, period,planowanie, plor, planowanie i organizacja

3. Planuj realnie

Tylko realne planowanie da ci możliwość realizacji planów. Nie ma co przeceniać własnych możliwości. Ustalaj deadline możliwe do osiągniecia – uwzględnij czas na wykonanie poszczególnych zadań. Szacuj ile czasu będzie ci potrzebne na określone zadanie. Każda sprawa musi być traktowana indywidualnie, toteż każda jest inna i dotyczy czegoś innego a także ma inną ważność wykonania.

4. Sprawy niezałatwione

Każdy takie posiada! Nie zapominaj o nich – uwzględniaj je w nowych planach i realizuj  zgodnie z harmonogramem.

3 REGUŁY PLANOWANIA CZASU

1. Reguła 60/40

Dość prosta reguła – mówiąca, że planujemy tylko 60% czasu. Reszta zostaje na sprawy niezaplanowane, które i tak wynikną w ciągu dnia oraz na spontaniczne decyzje, które także czasem podejmujemy. Dodać możemy także czynniki rozpraszające i pożercze czasu którym większość się nie oprze i 40 % gotowe.

Planując 100 % swojego czasu, nigdy nie będziesz efektywny. Nie można prowadzić spotkania po spotkaniu i być wydajnym. Trzeba mieć czas na zastanowienie, przemyślenie ewentualnej strategii, chwilę na oddech. Jeśli będziesz przestrzegał reguły 60/40, nigdy nie powiesz, że nie miałeś na coś czasu – bo specjalnie zostawiasz dodatkowy czas właśnie na takie sytuacje.

2. Prawo Parkinsona

Paradoks działania:                                                                                                                                               ” Im więcej czasu mamy na wykonanie określonej czynności, tym więcej czasu nam ona zabierze.”

A jednak – praca rozszerza się wprost proporcjonalnie do czasu jaki na nią przeznaczamy

3. Krzywa wydajność

To krzywa pokazująca naszą wydajność w ciągu dnia. Dla każdego inna . Dobra energia i skupienie to elementy którymi każdy człowiek emanuje w innym czasie – trzeba to uwzględniać w czynnościach, które planujemy w ciągu dnia.

4. Efekt piły

Zjawisko spadku wydajności po rozproszeniu w działaniu. Takie zakłócenia mogą spowodować straty naszego czasu  nawet do 1/4 czasu. Obniżone skupienie skutkuje  słabymi wynikami a tego przecież nie chcemy. Należy unikać rozpraszaczy jak ognia bo to one są główną przyczyną nieefektywnego działania.

efekt piły, , Planowanie, organizowanie, plor, planowanie i organizacja, organizacja czasu, zarządzanie sobą w czasie, inspirowanie, rozmyślanie, posiadanie, kontemplacja, kalkulowanie, obliczanie szans, ustalanie, proces, plan działania, sukces, start, działanie, organizowany, dopasowywanie, podporządkowywanie, tworzenie, robienie, urządzanie, zakładanie, dobór, dyrygować, królować, kierować, panować, sprawować kontrolę, wodzić prym, faza, chwila, czas, etap, cykl, okres, period,planowanie, plor, planowanie i organizacja

Liczą się rezultaty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *