plor, zarządzani, czas

Jak zarządzać czasem? – wykorzystaj Metodę ALPEN

Dość prosta ale za to efektywna – pomoże w zarządzaniu czasem. Stosowana do tworzenia planu i harmonogramu dnia. Metoda wymagająca systematyczności.

METODA ALPEN

etapy realizacji metody:

Zrób listę zadań

oszacuj czas trwania czynności

Pamiętaj o regule 60/40

Wyznacz priorytety i deleguj zadania

Kontroluj realizację zadań

Uporządkowane i świadome  planowanie daje szybsze efekty i efektywniejsze realizowanie celów.


 A L P E N

A –  Stwórz listę, zadań przewidzianych na dany dzień. Dobrze jest pogrupować te zadania. Wypisanie zadań sprawia że wiesz co masz w danym dniu wykonać – jesteś świadomy swoich planów

L – Konieczne będzie oszacowanie czasu. Określ czas trwania danych czynności a następnie zsumuj go – realne podejście do zadania chroni cię przed niedoczasem.

P – Stworzyć plan  dnia gdy ma się obliczony czas to pestka. wiadomo, że nigdy nie planujemy 100% czasu bo fizycznie jest to nie wykonalne. Po to korzystamy z reguły 60/40, która daje 60 % czasu do dyspozycji na wykonywanie działań a 40 % traktuję jako rezerwę. Zawsze mogą wypaść niezapowiedziane sprawy czy spotkania i zawsze musisz być na to przygotowany. Ta reguła to gwarantuje.
Kiedy wiesz że możesz sobie pozwolić na większy oddech między czynnościami lub spotkaniami nie generujesz tyle stresu, który tak negatywnie na nas wpływa.

E – Teraz czas na wyznaczenie priorytetów – to one doprowadzą cię do sukcesu. Następnie deleguj zadania . Ty zajmij się najważniejszymi, które przynoszą ci jak najwięcej efektów. Dobrze jeśli zapiszesz zadania w kalendarzu

N – Kontrola! tylko ona pozwoli ci na obserwowanie  postępu w działaniach. To co uda ci się wykonać -odhacz, resztę niewykonanych zadań przenieś na dzień kolejny

Planując dobrze wykonywać każdy krok, żadnego nie omijając. Dzięki tym krokom łatwiej ci będzie utrzymywać motywację a tym samym zwiększać twoją szansę na lepsze wyniki.

ZALETY :

  • pozwala uniknąć stresu
  • oszczędza czas
  • pomaga uporządkować kolejny dzień
  • pozwala ci działać, i wykonywać to co sobie zaplanowałeś
  • pozwala ustalić hierarchię
  • umożliwia wprowadzenie ewentualnych zmian jeśli takowe są konieczne

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *