gtd, planowanie, organizacja, plor, czas.

GTD- metoda organizacji zajęć polegająca na kolekcjonowaniu spraw i zarządzaniu listami zadań.

GTD – GETTING THINGS DONE

Metoda GTD to jednym słowem, a raczej dwoma ZARZĄDZANIE ZADANIAMI.

Aby nie obciążać umysłu i nie zaprzątać głowy niezawodność metody polega na wykryciu wszystkich zadań, które muszą być zrealizowane. Metoda polecana zarówno dla ludzi biznesu jak i zwykłych zjadaczy chleba.

ORGANIZACJA CZASU WG. PROSTEJ TECHNIKI PLANOWANIA GTD

Etap I  – GROMADZENIE / Kolekcjonowanie zadań

Etap II – ANALIZOWANIE /-

Etap III – PORZADKOWANIE / Organizowanie czasu i list zadań

Etap IV – PRZEGLĄDANIE / Przegląd list

Etap V – REALIZACJA / –


KONSEKWENCJA – Tak jak każda metoda czy technika wymaga konsekwencji w stosowaniu, wtedy to zobaczysz najlepsze efekty i przekonasz się, ze będziesz w stanie wykonać więcej pracy w tym samym czasie.

KORZYŚCI związane z korzystaniem z metody:

  1. Oszczędność czasu w pracy
  2. Czystość umysłu
  3. Porządek
  4. sensowność pracy nad zadaniami
  5. Możliwość uzyskania kontroli nad własnym życiem
  6. Pobudzenie kreatywności
  7. Harmonia i spokój
  8. Efektywność pracy
  9. Zwiększanie produktywności.

5 kroków metody GTD

krok 1 – proces gromadzenia czy jak inni wolą kolekcjonowania uwalnia głowę od nadmiaru informacji. Stworzone listy dot. aktywności pracy powinny być podzielone na zawodowe i osobiste – nie mieszajmy tych dwóch sfer.

krok 2 – analiza to dobry sposób na oddzielenie spraw ważnych od błahych

krok 3 – porządek! układamy zadania tak aby ułatwić sobie pracę nad nimi

krok 4 – proces przeglądania to przede wszystkim rozplanowanie zadań i zaplanowanie ich w czasie

krok 5 – czyli usprawnianie działań dzięki: czterokryteriowemu modelowi natychmiastowych działań oraz trzyczęściowego modelu oceny codziennej pracy.

gtd

  • zarządzaj zadaniami, które są już zgromadzone w jednym miejscu – to zaoszczędzi czas! Dzięki gromadzeniu przenosisz wszystko ze swojej głowy w jedno określone miejsce – w ten sposób łatwiej wszystko sobie przypomnieć.

gtd

  • przeanalizuj wszystkie zgromadzone zadania. Zastanów się, które z nich potrzebują podjęcia działania. Tu obowiązuje następująca reguła: Nigdy po raz drugi nie odkładaj zadania na później.

  • zapewnia dobrą organizację pracy i czasu. polega na stworzeniu list z zadaniami. listy mogą dotyczyć m.in. projekty, przedsięwzięcia,, najbliższe działania, oczekiwania, marzenia

plor, gtd

  • to przegląd utworzonych przez ciebie list zadań i wpisów w kalendarz. można w ten sposób aktualizować zadania dopisując nowe spostrzeżenia.

gtd, plor

  • wykonanie działań z listy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *